Overslaan en naar de inhoud gaan

Seks na sterilisatie (vasectomie) man

Vroeger of later komt het onderwerp bij de meeste stellen ter sprake: sterilisatie. Het gezin wordt als compleet beschouwd en sterilisatie van de man, of te wel vasectomie, lijkt dan een goede blijvende oplossing om zwangerschap te voorkomen. Veel mannen vragen zich echter af of sterilisatie invloed heeft op hun seksleven en hun erectie. Hoe zit dat nou precies?
 

Een onomkeerbaar besluit?

Sterilisatie niet iets waar je snel toe moet besluiten. De kans dat je als man spijt krijgt van een dergelijke ingreep moet je uitsluiten. U moet er vanuit gaan dat het een onomkeerbare ingreep is. Sterilisatie is een definitieve vorm van anticonceptie: u wordt onvruchtbaar.
Er bestaat wel een hersteloperatie, maar vaak lukt het toch niet om de zaadleiders weer goed te laten functioneren. Bovendien maakt het lichaam dan vaak antistoffen tegen de zaadcellen aan, waardoor ze worden afgebroken. De kans op een zwangerschap na een hersteloperatie is ongeveer 45%. Daarbij geldt wel dat hoe langer de vasectomie geleden is, hoe kleiner die kans van slagen wordt.
Maar weet u zeker dat u in de toekomst geen kinderen wilt hebben, dan is sterilisatie een prima keuze. In Europa laat ongeveer elf procent van de mannen zich steriliseren. 

Sterilisatie: wat doen ze precies?

Het sperma van de man bestaat uit zaadvloeistof en spermacellen. Zaadvloeistof (sperma) wordt gemaakt in de prostaat. Wanneer een man klaar komt worden er vanuit de zaadballen via de zaadleiders spermacellen aan deze vloeistof toegevoegd.
Bij een vasectomie worden de zaadleiders onderbroken, zodat de spermacellen niet meer in de prostaat kunnen komen. Er wordt hiervoor een klein sneetje links en rechts van de balzak gemaakt om bij de zaadleiders te kunnen. De arts knipt een stukje uit de zaadleiders. Vervolgens worden de uiteindjes afgebonden of dichtgeschroeid. De huid bij de balzak wordt gehecht. De operatie duurt ongeveer 15-30 minuten, onder plaatselijke verdoving.
Hierna kunnen de zaadcellen niet meer naar buiten. In een 'zaadlozing' zitten dan geen zaadcellen meer, maar alleen spermavocht. Er kan dus geen zaad meer bij de vrouw komen. Zo wordt een zwangerschap voorkomen.

Waar en door wie?

U kunt zich bij een ziekenhuis laten steriliseren of bij een huisarts die hierin gespecialiseerd is.

Pijnloos?

De operatie is vrijwel pijnloos, alleen de verdoving (plaatselijk) kan wat vervelend aanvoelen. U zult wel merken dat er geopereerd wordt. U kunt bijvoorbeeld een trekkend gevoel in de onderbuik ervaren wanneer de zaadleiders tevoorschijn gehaald worden.
U staat dezelfde dag weer buiten. Er wordt aangeraden u door iemand thuis te laten brengen, en een aantal dagen een strak zittende onderbroek of zwembroek te dragen ter ondersteuning. Gedurende ongeveer zeven tot tien dagen wordt fietsen, sporten, zwemmen of zwaar tillen afgeraden, evenals geslachtsgemeenschap.
Er zijn mannen die de dagen na de operatie toch wel wat pijn ervaren, maar dit is uitzonderlijk en gaat vanzelf over.

Kans op complicaties

De kans op complicaties is zeer gering. Wanneer de verdoving is uitgewerkt, kunt u wel een paar dagen pijn ervaren in de lies, onderbuik en balzak maar een normale pijnstiller zou afdoende moeten helpen.
Een geringe blauwkleuring komt ook voor. Een blauwe verkleuring van de balzak en/of het begin van de penis komt vaak  de eerste dagen na de sterilisatie voor.
De eerste dagen na de sterilisatie kunnen de zaadballen wat beurs aanvoelen en zijn ze pijnlijk als u loopt. Meestal gaan deze klachten na een paar dagen over. Later kan er voorafgaand aan een zaadlozing een pijnlijk gevoel optreden, maar dit is zeldzaam en meestal van tijdelijke aard.

Wat ook wel eens voorkomt - dat is dan de meest frequente maar nog steeds niet veel voorkomende complicatie - is een nabloeding waarbij het bloed in de balzak loopt. U kunt het vergelijken met een blauwe plek. U ziet een rode zwelling en de plek is gevoelig, maar levensbedreigend is zoiets nooit en dit gaat vanzelf over.
Ook wondinfecties komen vrijwel nooit voor, maar om de plek daar zoveel mogelijk tegen te beschermen mag u twee dagen niet douchen en pas na een dag of vijf weer een bad nemen. Aan de operatie hou je zelfs geen littekens over. In het begin zijn er twee kleine plekjes te zien daar waar de (zelfoplossende) hechtingen hebben gezeten.
Maar het is en blijft een operatie en uit de cijfers blijkt dat circa 5% van de mannen die zich laat steriliseren kans heeft op chronische pijn in de balzak.

Sterilisatie: de gevolgen voor uw seksleven

Na de ingreep is een man niet meteen onvruchtbaar. In de zaadblaasjes en de prostaat zitten nog levende zaadcellen van vóór de ingreep. U moet daarom nog voorbehoedmiddelen gebruiken tot uit de controle blijkt dat uw sperma geen levende zaadcellen meer bevat. Met andere woorden: pas na een twintigtal zaadlozingen zijn de zaadleiders 'leeg'. Pas na een periode van rond de drie maanden zijn er geen spermatozoa meer te vinden. Dit wordt tussentijds via controles nagekeken: tweemaal brengt de patiënt een spermastaal binnen en dat wordt onder een microscoop gelegd. Dit duurt slechts een paar minuten en je krijgt de uitslag meteen te horen.

Meestal zijn er bij de eerste controle al geen spermacellen meer te vinden, en als dit wel het geval is, leven ze meestal niet meer. In deze periode is het wel aan te raden nog veilig te vrijen en bijvoorbeeld condooms te gebruiken.

Wanneer weer seks?

U kunt weer vrijen (en ook mastruberen) zodra u daar weer zin in heeft. Dat kan de dag na de operatie zijn, maar ook de week erna. Het kan de eerste dagen wel een beetje gevoelig zijn. En u moet er aan denken nog wel een voorbehoedsmiddel te gebruiken.

Wat verandert er in de seks?

Sterilisatie van de man heeft geen invloed op de erectie of zin en plezier in seks. Er verandert fysiek gezien namelijk weinig.

Invloed van sterilisatie op erectie

De man kan nog een even goede erectie krijgen als voorheen. Ook het gevoel bij het klaarkomen blijft precies hetzelfde.
Vasectomie vindt plaats buiten het lichaam, in de balzak, wat betekent dat het niet raakt aan de vitale delen die een erectie onmogelijk zouden kunnen maken of de gevoeligheid van de penis zouden kunnen aantasten. 

Zaadlozing na sterilisatie

Bij het klaarkomen spuit er vrijwel net zoveel vocht naar buiten als voorheen. Het grootste deel van een zaadlozing bestaat namelijk uit prostaatvocht, slechts ongeveer drie procent is sperma. Het is dus een misvatting dat je na een vasectomie niet meer ejaculeert of dat de zaadlozing "waterig" wordt. De zaadlozing blijft na de ingreep volkomen normaal, er zitten alleen geen zaadcellen meer in het sperma. Maar met het blote oog is dit verschil echt niet te zien.

Ondertussen blijft een man wel gewoon zaad produceren. Normaal gezien bereikt overigens 40 tot 50 procent van het sperma nooit het punt van ejaculatie: in de bijbal vindt een soort 'survival of the fittest' plaats: de zwakkere cellen worden afgebroken en door het lichaam geabsorbeerd. Na een vasectomie gaat dit proces een paar versnellingen hoger en wordt al het sperma afgebroken.

Hormoonhuishouding

De hormonenhuishouding wordt niet aangetast dus medisch gezien is de vrees voor het wegvallen van het libido ongegrond. Je blijft als man gewoon de hormonen, zoals testosteron produceren.

Plezier in seks na sterilisatie

De meeste mannen - en koppels - blijken seks zelfs juist als veel beter te ervaren omdat alle remmingen wegvallen: er bestaat immers geen kans meer op zwangerschap. Ook is er geen verandering in frequentie of potentie. Voor vrouwen kan het helpen dat ze de pil niet meer hoeven te slikken, waardoor zin in seks kan toenemen, daar pilgebruik hier wel eens een rem op legt.
Ook al verandert er fysiek niets, psychisch kan er voor sommige mannen wel wat veranderen. Het komt weinig voor maar desalniettemin zijn er mannen die het als een gemis ervaren dat ze niet meer vruchtbaar zijn.

Kosten van sterilisatie

Een vasectomie wordt niet vergoed in het basispakket van de ziektekostenverzekering. In de meeste aanvullende pakketten wordt een vasectomie wel vergoed. Soms is er sprake van een gelimiteerde vergoeding. Wij adviseren u uw verzekeringspolis na te kijken welk bedrag bij u vergoed wordt. Op de website van Independer vindt u een gratis en actueel overzicht van vergoedingen van sterilisatie vanuit de de verschillende zorg-verzekeringen. 

De voor- en nadelen van sterilisatie op een rijtje:


Voordelen
 

• Zeer betrouwbaar
• U hoeft nooit meer aan anticonceptie denken
• De testosteron productie en seksuele gevoelens veranderen niet
• Weinig bijwerkingen
• Zaadlozing is na sterilisatie gewoon mogelijk en ziet er “normaal” uit
 

Nadelen
 

• Het is en blijft een operatie
• Kostbaar
• Pas na 3 maanden is de operatie volledig en bent u definitief onvruchtbaar
• U kunt de knoopje in de zaadleiders voelen
• Zo'n 5% van de mannen die zich laat steriliseren heeft kans op chronische pijn in de balzak.
• Zeer zelden worden tijdens de ingrepen de bloedvaten van de ballen beschadigd waardoor de bloedtoevoer niet meer optimaal is en de ballen kleiner worden
• Hersteloperatie heeft slechts in 45% van de gevallen succes
• Spijt

Let wel: tegenwoordig zijn er ook methodes die sterilisatie van de vrouw snel en eenvoudig mogelijk maken.
 

Reacties

Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op do, 01/04/2018 - 07:44

begin er nooit aan hoop ellende mee het klaarkomen gevoel is anders dus klopt geen ruk van
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op vr, 01/05/2018 - 19:59

Vlak voor de kerst laten doen. Pijnloze ingreep en totaal geen pijn ervaren, hooguit vervelend gevoel. Ook klaarkomen gaat nog steeds zoals voorheen. Ik zou het iedere man aanraden.
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op do, 02/01/2018 - 23:36

Heb me laten steriliseren 2 jaar geleden en hierdoor niks dan last van gehad tijdens klaarkomen. Het gevoel was en is niet meer het zelfde en de sexdrive en hardheid duurde minder. Na 2 jaar dan toch terug laten herstellen maar helaas mijn ingreep was niet meer te maken daar de chirurg de zaadleiders te kort bij de ballen had afgeknipt dus een goede tip: hou je van een goed sexleven vrij dan liever met condoom dan een sterilisatie te laten uitvoeren of je als proefkonijn te laten gebruiken .... Ze hebben me allemaal gezegd dat het tussen men 2oren zat, maar als ik dan vroeg of ze ook gesteriliseerd waren kreeg ik altijd het antwoord nee dus wat weten zij waar ze dan over spreken? Deze uitleg in bullshit door een basis te laten uitvoeren gaat vanaf dan je sexleven omlaag ! Dit is enkel voor mannen die weten wat klaarkomen inhoudt, de rest die zegt nergens last van te hebben zullen wel ma 12keer op een jaar mogen zeker? Want als ik de tijd kon terugdraaien deed ik het nooit meer!
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op do, 02/22/2018 - 12:42

Ingreep was snel en stelde niet veel voor. Ging op de fiets naar huis. Ik ben het niet eens met het volume van het sperma en hoe het eruitziet. Het is wel degelijk afgenomen in volume en wateriger geworden. Een groot nadeel vind ik. Doet bij mij toch wel afbreuk aan het gevoel van mannelijkheid. Mijn reden was dat ik al op leeftijd ben niet nog meer kinderen wil en mijn ex geen pil of spiraal verdroeg. Achteraf had ik mezelf intact moeten laten en een andere vrouw zoeken. Dus als je het doet. Doe het uitsluitend voor jezelf en nooit voor je vrouw of vriendin.
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op wo, 02/28/2018 - 09:39

Heb 5 jaar na de ingreep nog last van beide gelegde knopen in de balzak. Pijnlijk ontwaken, nog elke dag. Maar de sex werkt wel bevrijdend! Spijt ? Nop !
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op vr, 03/09/2018 - 23:42

Beste lezers ben zelf een week geleden geholpen door een arts uit de hoeksche waard de beste man heeft al bijna 500 mannen geholpen . Zag er erg tegen op maar het is me 100 procent meegevallen. Wel vervelend maar was na twee dagen weer aan t werk in de bouw gewoon rustig aan natuurlijk en na een week alweer heerlijke sex met mijn vrouw als of er niks veranderd is . Ben blij dat het allemaal goed is gegaan. Misschien ligt het wel aan de arts waar je naar toe gaat, jammer dat er ook mindere berichten te lezen zijn. De arts is te vinden in puttershoek succes allemaal
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op vr, 10/05/2018 - 06:02

Idd ben ook werkzaam in de bouw en heb 1 dag bij huis gezeten omdat het ‘verstandig’ was .. nu nog een vervelend gevoel in de liezen voor de rest geen last
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op do, 05/03/2018 - 13:01

Mijn man en ik hadden nooit een kinderwens’ dus hij heeft zich 7 jaar geleden laten steriliseren. Maar ik ben nu toch 8 maanden in verwachting van een tweeling’ kwam er pas achter met 17 weken. Ben nu wel een beetje aan het idee gewend’ maar ik vertrouw er niet meer op zonder anticonceptie.
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op za, 06/16/2018 - 00:23

Ik had eigenlijk na de ingreep weinig last, kon na 2 dagen alles wel gewoon weer doen. Na een week kreeg ik echter een trekkend gevoel in rechter lies en was mijn rechter bal pijnlijk en duidelijk opgezwollen. Knobbeltje duidelijk voelbaar en pijnlijk. Door huisarts terug doorverwezen naar chirurg: afwachten. 3 weken pijnstillers en het ging niet weg. Na 2 maanden weer terug naar chirurg, opnieuw afwachten kan 3 maanden duren of zelfs blijvend zijn. Blijkbaar blijft een klein percentage chronische pijn houden. Ik ben daar vooraf niet over geïnformeerd. Na 3 maanden dacht ik eigenlijk dat het chronisch zou zijn en overwoog ik herstel operatie. Ik heb echter een kuur diclofenac genomen en langzaam werd de pijn minder. Ik weet niet of het door de pijnstillers kwam of natuurlijk herstel. Na vier maanden werd de pijn steeds minder aanwezig en inmiddels heb ik nergens last meer van. Het ergste vond ik de onzekerheid of het chronisch zou zijn, en het niet kunnen sporten zoals wielrennen. Zeven jaar getraind en vervolgens 4 maanden stilzitten, geen feest. Ik vind dat de voorlichting beter kan, met name het feit dat er een reële kans is op chronische pijn. Als je eenmaal gaat zoeken vind je daar online veel over, maar praktisch niets in de brochures van het ziekenhuis.
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op wo, 01/02/2019 - 16:59

Helemaal eens wat betreft de voorlichting, mij is ook niet verteld dat een klein (wat je klein noemt) percentage er chronische pijn aan overhoud. e.a. is nu zo'n zes weken geleden en heb nog steeds last van gevoelige ballen en lichte steken voor het klaarkomen. Ik hoop maar dat het een kwestie van tijd is :(
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op vr, 08/31/2018 - 09:48

Je vrouw/vriendin zich vol laten vreten met de hormonen, Dan ben je een echte man! Of opschepen met een zwangerschap! Dan ben je een echte stoere vent!
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op ma, 10/01/2018 - 12:35

HAHAHA hoezo? Omdat vrouwen moeten bevallen? Zo heeft de natuur het geregeld
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op zo, 10/14/2018 - 11:45

Mijn vrouw wenste geen kinderen, maar werd zwanger en een abortus volgde en ik steriliseren dus. Heb nu nog na ja\ren een pijnlijke rechter bal en moet erg rustig vrijen anders pijn. Er blijkt iets mis gegaan zijn Arts noemt dit PVP en er zou een spiet doorgeknipt moeten worden ..maar bedankt daarvoor Het is dus niet altijd een succes blijkt, spijt nee niet echt maar geen idee of een leerling de ingreep gedaan heeft.
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op do, 12/13/2018 - 20:26

Hoi ben nu 4 dagen verder na de operatie. Operatie veel mee zeer mee maar er na toch wel wat last van de linker lies en een opgezette bal links is nu w pas 4 dagen maar als ik dit zo allemaal lees hoop ik dat het goed komt is niet dat ik kapot ga van de pijn. Maar gewoon zeurende pijn hoop op verbetering
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op di, 12/18/2018 - 08:06

Nu een week na de sterilisatie kan ik alweer fietsen en sporten noh wel af en toe iets zeurends in de rechterlies maar dat word steeds minder. De ingreep zelf vond ik echt geen pretje de prikjes waren venijnig maar het was vooral het trekken en zoeken naar de zaadleiders dat was echt vervelend. Geen pijn maar irritant.
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op wo, 12/26/2018 - 03:29

Ik ben intussen 60 en mijn sterilisatie heeft enkele tientallen jaren terug plaatsgevonden. Ik had toen al twee gezonde kinderen, mijn vrouw had twee vrij vroege miskramen gehad, ons gezin was compleet. Ik had bovendien als zaaddonor mijn bijdrage geleverd, al weet ik niet hoeveel kinderen dat heeft opgeleverd. De huisarts had me goed doorgevraagd over mijn sterilisatie wensen de chirurg had dat nog eens dunnetjes overgedaan, kortom, ik was er klaar voor. Tevoren had ik mijn zak geschoren, maar dat bleek ik, eenmaal uitgekleed van onderen, niet hoog genoeg gedaan te hebben. Dus deed de zuster dat nog even, met een droog krabbertje, enigszins gehaast wel. Ik lag met een forse erectie, vind het bloedgeil door haar onderhanden genomen te worden. Ze moest mijn stijve echt opzij duwen en ik lekte intussen voorgeil. Ik had me kort tevoren nog afgetrokken, maar zo te liggen en haar zo bezig te voelen, met vaardige vingers mijn pik opzijduwend, dat deed dus echt wel iets met me. Eenmaal op de operatietafel was de chirurg gauw klaar. Een paar venijnige verdovingsprikjes, een sneetje hoog rechts in de zijkant van mijn zak, de zaadleider tevoorschijn halen en na het doorsnijden afklemmen met twee groene plastic klemmetjes en klaar. Links hetzelfde, het was in minuten gedaan. Ik lag met mijn hoofd in mijn handen wat omhoog gegeven toe te kijken met, echt waar, de hele tijd een volle erectie. En ja, die mag er zijn. Ik weet me met ruim 17 cm welbedeeld, ben er zeer tevreden mee.. Napijn heb ik nauwelijks gehad, de hechtinkjes gaven doordat ze tegen m'n benen schuurden wat hinder, die heb ik na een week zelf doorgeknipt met een klein puntig schaartje. Na de controle, aftrekken in een kamertje in het ziekenhuis, net als toen ik nog spermadonor was, leerde dat ik seriële was. De sneetjes waren al snel geheeld en zijn nu slechts met goed zoeken terug te vinden. De vasectomie was al met al zo klaar en ik heb er geen enkele spijt van, raad het iedereen man aan die klaar is met kinderen krijgen. Ik vond het reuze interessant, daarom heb ik ook gekeken terwijl ik gesteriliseerd werd. En ja, het was, vond ik, nog opwindend ook, mijn voorgevel vloeide eh, rijkelijk. Frank
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op ma, 06/15/2020 - 10:44

Hallo Frank! Jij hebt wel de meest erotische vasectomie gehad die ik ooit las! Bij mij was het ook een fluitje van één cent en in amper twintig minuten zonder pijn noch hechtingen noch pijnstillers of antibiotica nadien was ik gesteriliseerd. Ik had me ook geschoren maar, zoals jij, ook niet ver genoeg en dus deed de verpleegster de rest. Ik had wel geen erectie zoals jij maar ik ervoer het ook wel als erotisch als ik eerlijk moet zijn. Gewoon de gedachte dat er aan je teelballen geknipt moet worden opdat je vrouwen niet meer zou kunnen bezwangeren bevestigt ergens je viriliteit al is het onbewust. Was je onvruchtbaar of impotent dan was dat niet nodig. Ik ben ook wat men "goed voorzien" noemt en ook besneden en vond het nadien, zeker in mijn latere relaties, een meerwaarde om dames onbezorgd genot te geven. Ik vond enkel één zaak spijtig: ik plaats van mijn vruchtbaarheid te "vernietigen" had ik het liever doorgegeven aan iemand die minder gelukkig was geweest...
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op wo, 12/26/2018 - 03:55

Hier Frank weer, want ik heb nog iets meer te vertellen. Ik schreef al dat ik heel tevreden ben met mijn erectie van ruim 17 cm. Maar, ik het ook een heel lange voorhuid, die zelfs bij een volle erectie mijn eikel nog geheel bedekt. Prima, heerlijk spelen kan ik ermee. Alleen, mijn toompje, ook wel frenulum geheten, was nogal krap bemeten. Als ik mijn voorhuid wat verder naar omlaag trok bij het aftrekken trok die mijn eikel mee, zelfs zo dat het toompje pijn deed als ik mijn voorhuid echt lekker ver omlaag trok. Dus daar zou gelijk met mijn sterlisatie iets aan gedaan worden. Nu lag ik daar dus, wetend dat de zuster toekeek, met uit mijn eikel opening vloeiend voorgeil. De uroloog trok mijn voorhuid omlaag, ver, veegde het geil weg, keek nog eens goed en terwijl ik toe bleef kijken nam hij weer de verdoving spuit. Hup, de naald in mijn pik, iets onder mijn toompje, en nog eens en nog eens, net ernaast. Even wachten en waar ik toen verwachtte dat hij simpelweg mijn toompje zou doorsnijden werd dat toch meer, uiteindelijk een snee van circa drie centimeter. Hechtingen erin, wat mopperend omdat hij last had van de toch vrij strak staande huid, wat kwam omdat ik nog altijd een volle erectie had. Ja, het toekijkende oog van de zuster die even eerder mijn penis nog opzij duwde om me te scheren voor m'n sterilisatie, dat deed me wel iets. Ik schaamde me dood maar mijn stijve bleef, voluit. Van het rijtje hechtingen had ik weinig last. Maar mijn erectie had er wel voor gezorgd dat ze, blijkbaar, niet helemaal de wind sloten. Mijn pik heeft nog dagenlang nagebloed, niet echt veel, maar ik had echt wel maandverbandjes nodig. Ook hier jeukten de uitstekende draadjes, tegen het binnenblad van mijn voorhuid. Best gevoelig slijmvlies toch. Na een week heb ik hechtingen er zelf uitgehaald, gelukkig bleef de wind toe dicht. Er zit nu dus een toch wel vrij breed wit litteken van ruim drie cm lengte . Maar, aftrekken gaat zonder pijn, ik ben blij dat ik m'n toompje liet weghalen
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op zo, 01/20/2019 - 23:24

let wel: mannen die verantwoording nemen, en het leed delen, worden gewaardeerd. Na jaren anticonceptie zwangerschappen en bevallingen, mag in de latere levensfase de man 'onder het mes'.
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op vr, 11/01/2019 - 23:54

Nou, vind ik ook hoor, we hebben 2 mooie kinderen, zij slikt al jaren de pil, nu is het mijn beurt, lijkt me geweldig voor een vrouw.
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op vr, 03/22/2019 - 12:25

Ongemakkelijk gevoel: ik het liet doen in het ziekenhuis waar ik zelf werk, dus er is een viertal die ik met regelmaat zakelijk in de ogen moet aankijken wetende dat zij aan mijn klokkenspel hebben gezeten. Vasectomie zelf stelde niet veel voor, zelfs de prikje vallen achteraf gezien reuze mee. Beetje gluiperig. Stond met half uur weer buiten. Na de behandeling uit voorzorg pijnstilling genomen. Bij thuiskomst lekker middagdutje gedaan wat ik iedereen aanraad...niet vanwege de sterilisatie maar gewoon omdat middagdutjes geweldig zijn :-p Dag 2: geen pijn, lichtelijke zeurende irritatie, einde van de dag wel constant een erectie die mij vertelde dat ik er mee moest. Zal iedereen de details besparen...maar dit is te vroeg mannen! Dag 3: gevoeliger dan dag 1 & 2. Hoogstwaarschijnlijk omdat ik dag 2 mezelf niet met rust kon laten. Vandaag dag 3 dus hier zal ik het even bij moeten laten.
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op di, 11/26/2019 - 03:25

3maanden geleden laten steriliseren. Van te voren was ik niet bang voor de ingreep zelf maar wel voor de mogelijke chronische pijnen. Ik vroeg erna bij de arts en die zei dat het idd mogelijk was maar dat hij op 15jaar tijd pas 1 iemand had gehad die achteraf spijt had door chronische pijn. Meestal zijn mensen die chronische pijn krijgen mensen die van te voren al bepaalde klachten hebben. Enigszins gerustgesteld toch aan de ingreep begonnen. De operatie zelf viel vóór 100procent mee, het duurde wel een uur omdat aan 1 kant de zaadleider niet meewerkte maar verder nergens last van. Eenmaal thuis op de bank gaan liggen zonder paracetamol en alleen licht zeurend gevoel. Ik dacht dit valt reuze mee. Diezelfde nacht gaan slapen en sochtends bij het wakker worden ongemakkelijk gevoel in onderbuik. Dit gevoel verdween na ongeveer een uurtje. Smiddags stap ik op de scooter en krijg een ongeval met een fietser. Door de pijn van het ongeval heb ik eigenlijk enkele dagen geen last gehad van m’n sterilisatie napijn. Ik was meer gefocust op de last van m’n ongeval. Na ongeveer een week begon die pijn van sterilisatie toch op te komen. Als ik op de bank lag had ik weinig last maar als ik rechtop zat had ik pijn tussen m’n ballen en m’n kont zeg maar. Ook was er aan de rechterkant bij m’n zaadleider een kleine bobbel ter grootte van een halve erwt. De afwisselende pijn in m’n onderbuik en het pijnlijk gevoel bij m’n zaadleider bij zitten baarde me toch zorgen. Ik dacht ben ik nou toch weer die pechvogel die wel die chronische pijn gaat krijgen aangezien ik had gehoord dat meestal na paar dagen die pijn weg is. Na 3weken telefonisch contact opgenomen met kliniek en ik kon langskomen bij de arts. Hij keek met een echoapparaat of alles in orde was en hij zag dat er geen ernstige verstoppingen waren of wat dan ook alleen lichte zwelling aan de rechterkant van m’n zaadleider(vaak opgehoopt sperma). Ik vroeg blijf ik die pijn houden? Hij zei 99procent kans dat je over 2 maanden niks meer voelt van die pijn. Ik zeg hoe kan dat dan. Hij zegt A je lichaam is zich aant aanpassen en dat heeft tijd nodig en B je lichaam kan ook wennen aan sommige pijntjes waardoor je het niet meer voelt. Ik zeg mooi daar hou ik je aan die 99procent. Weer thuisgekomen toch weer gerust gesteld. Dag erna wakker geworden en pijn was totaal verdwenen. (Was het dan toch psychisch?) In elk geval ben ik blij dat ik deze ingreep heb laten doen. Ik ben totaal pijnvrij en kan mij elk moment laten testen of ik al onvruchtbaar ben. Ik denk voor alle mensen die twijfelen, als je gewoon een gezond persoon bent zonder voorgeschiedenis zoals een liesbreuk of iets dergelijks je geen 5 procent kans hebt op chronische pijn. Dus maak je vooral niet teveel zorgen. Iets wat ik meestal zelf wel doe en tot nu toe altijd onnodig was.
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op di, 12/10/2019 - 18:32

Ben een man en ben en al 14 gesteriliseerd Na de sterilisatie produceer ik zeer weinig spermavocht en wat mijn ook direct voelde. Nu lees ik dat het te maken kan hebben met een vergrote prostaat. Hier ben ik na de sterilisatie onderzocht en had een kleine verdikking . Kunt u of heb iemand een verklaring hierover.
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op zo, 02/09/2020 - 00:02

Vorige week laten knippen , na 4 prachtige zoons was het wel welletjes vond ik. En op wat last na weinig bijwerkingen gehad, eerste paar dagen wel wat zeurderig her en der maar prima te doen opzich. Wel na 2 dagen alles ff "Getest" maar dat was meer voor me eigen gemoedstoestand. En eerlijk gezegt merk ik geen verschil. Hopelijk gaat het voor iedereen zo volgens het boekje. Good luck guys !
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op wo, 02/12/2020 - 22:04

Ik zag in de tekst stAAN: NA 20 KEER klaar komen zijn de zwemmende zaadjes weg. Kan ik ook 20 keer atrekken?
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op do, 02/20/2020 - 14:35

Klaarkomen is klaarkomen. Of dat nu via seks of masturbatie is maakt niet uit. Enkel via seks dien je in die periode nog een anticonceptiemiddel te gebruiken.
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op vr, 02/21/2020 - 09:30

Nu precies 4 weken geleden gesteriliseerd. Na 2 gezonde kinderen (een dochter en een zoon) en voor mijn vrouw 2 x een keizersnede vind ik het logisch dat ik de ingreep liet doen + het feit dat de pil rotzooi is. Een condoom is nep! De ingreep zelf viel mee, al had ik wel een keer of 4 het gevoel of ik licht in me ballen werd getrapt. Na een kwartier stond ik al weer buiten. De eerste week had ik een wat zeurende pijn aan de ballen. Wel gewoon aan het werk gegaan, het was nog te doen. Daarna ben ik ziek geworden, overgeven, diarree maar gelukkig geen koorts. Geen idee of 1 met het ander te maken had. De 2e week kreeg ik steeds meer pijn. Pijn aan de ballen (wisselend van kant) en soms trok het door tot mijn liezen. Echt geen pretje op deze plekken van het lichaam. Toen het echt niet meer ging heb me ziek gemeld en ben ik naar het ziekenhuis gereden voor een controle. Het zag er aan de buitenkant gewoon goed uit, wondjes heelden mooi en niet opgezwollen, het was waarschijnlijk een ontsteking. Ik kreeg een 10 daagse kuur Diclofenac (pijnstillende ontstekingremmer) en het advies om het rustig aan te doen. Na deze kuur en een week thuis gezeten te hebben werd het eindelijk minder. Het is nu soms nog wat gevoelig maar ik ben inmiddels pijnvrij. Ik vind dat ze in de brochure van het ziekenhuis waar ik de ingreep heb laten doen er wel wat in mogen zetten over dat het in sommige gevallen een aantal weken kan duren en niet een aantal dagen zoals er in vermeld staat. Zo maken heel veel patiënten zich zorgen of de pijn misschien chronisch zal zijn. Er staat voor sommige uiterste gevallen inpreciepe 6 a 8 weken voor zei mijn behandelend arts (zijn ervaringen). Maar goed, ik ga me nu focussen op de nodige zaadlozingen ;) waar ik verder geen problemen mee heb gelukkig. En voor de volgende herstellende patiënten maak je niet al te veel zorgen als het iets langer duurt dan verwacht. Groeten K.
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op wo, 02/26/2020 - 22:44

Beste K, Er wordt inderdaad nergens iets geschreven over napijn die langer dan enkele dagen duurt. Ook niet in de folders die ik -in mijn geval van het ziekenhuis- meekreeg. Het helpt als er mensen over schrijven. Ik zit op dag 5 en nog niet pijnvrij. Het is niet ernstig, ik heb vertrouwen. Bij twijfel bel ik gewoon het ziekenhuis die hebben daar een nummer voor. Bedankt voor het delen van je ervaring. Groeten S
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op do, 03/05/2020 - 19:00

Ook ik heb onlangs sterilisatie laten doen na 2 kinderen. Ik ben nu ruim 2 weken verder en de pijn is nog niet weg maar wel een stuk minder dan de eerste week. En inderdaad, in de folder staat een paar dagen maar het is bij mij dus echt meer en daarom maakte ik mij ook wel wat zorgen dat ik pijn zou blijven houden. Nu heb ik er wel vertrouwen in dat het helemaal goed komt, duurt wel nog zeker een week denk ik. De hechtingen zitten er ook nog in maar die vallen er binnenkort uit verwacht ik. Na een week wel weer seks gehad puur om te kijken hoe het klaarkomen zou aanvoelen. Dat ging eigenlijk prima en voor mijn gevoel werd de pijn toen ook al snel minder. E
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op za, 03/14/2020 - 14:38

Wil toch even kwijt... nu, 8 maand na vasectomie geen pretje bij naderen climax bij sex. Zodra ik richting climax ga, krijg in mijn rechterbal enorme jeuk waardoor ik word afgeleid bij mijn hoogtepunt. Zo zonde. Wel fijn te weten dat we zonder problemen met zwangerschapsrisico kunnen vrijen. De operatie zelf was een ramp. Nooit weer! De eerste verdoving bij mijn linkerbal deed gigantisch pijn. Het doorsnijden van de zaadleider voelde trekkend, was alleen irritant, maar daarna het dichtschroeien deed heel veel pijn. Mijn zenuw lag daar vlak onder. Mijn rechterbal was de verdoving prima te doen. Maar er moesten (kwam niet vaak voor zeiden ze) 5 vliesjes worden weggesneden om bij mijn zaadleider te komen. Nooit meer. Gelukkig. En de kracht van de ejaculatie is ook minimaal.
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op vr, 07/03/2020 - 19:45

Operatie deed totaal geen pijn. Eerste prikje een klein beetje vervelend maar lang niet zo erg als dat ik me voorgesteld had. Stond binnen 15 min weer buiten. Napijn is te verwaarlozen.
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op za, 10/03/2020 - 10:58

Ik heb na een vasectomie (ruim 2 weken geleden) beiderzijds pijnlijke testikels, voornamelijk helemaal onder de testikel, waar je de bijbal/begin zaadleider voelt. Lijkt een pijnlijke verdikking (als een harde ader) onder de beide testikels. Zeer gevoelig en scherp pijnlijk bij aanraking, en continue zeurderig, brandend gevoel de dag door. Geen problemen bij ejaculatie, geen echt stuwingsgevoel. Geen verdere zwelling of ontsteking. Mijn vragen: Kan het herstel langer duren (enkele weken)? Komt dat vaker voor en hoort dat bij normaal herstel? Wat zou de oorzaak kunnen zijn: neuropathische zenuwpijn van littekenweefsel of wellicht meer stuwingspijn van de bijbal. En wat is dan de aanpak? Het maakt namelijk onzeker en is zeer pijnlijk. Zijn er mensen met dergelijke ervaringen?
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op do, 11/12/2020 - 21:30

Een twintig jaar geleden me laten steriliseren, van de ingreep niets gemerkt en super, goed gegaan, ik kan het je aanraden om te laten doen als je kinderwens vervult is of als je geen kinderen wil. Arno
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op do, 11/19/2020 - 13:18

Goedendag 2 jaar geleden ook deze operatie ondergaan.ík had poliepen.de dokter zij tegen mij dat geen zaad meer kan spuiten..wat heb ik daar een spijt van mijn sexleven is nu waardeloos.ik wou dat ik dit nooit gedaan hebt.dit is mijn ervaring jammer.
Ingediend door Anoniem (niet gecontroleerd) op do, 12/17/2020 - 22:13

hoi, ik heb me afgelopen augustus laten stereliceren en de ingreep viel me reuze mee. de prikjes van de verdoving heb ik bijna niet gevoeld. toen de dokter die klem op de zaadleiders zette voelde ik het wel en moest er meer verdoving bij en bij de andere kant ook. Voor de rest nergens wat van gevoeld, wel een paardagen wat last gehad en lopen en fietsen ging wat moeilijk , maar viel reuze mee en krijg nog gewoon een stijve penis en kan nog gewoon klaarkomen. ik ben er erg blij mee bedankt dokter en zuster van het zieken huis van venlo.

naar de erotiek winkel

Image

10 jaar ervaring

Image

Bel +31614746123 of mail info@depaarsekeizerin.nl

Libelle adviseert de Paarse Keizerin

Paarse Keizerin mediaprijs

Facebook icon   Twitter icon   Google icon   

Nieuwsbrief